Αρχές & θέσεις

 

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί μια παρουσίαση των βασικών αρχών και θέσεων της κατάληψης Apertus.

 

Οι καταλήψεις ως απελευθερωτικά εγχειρήματα μέσα στην πόλη

Η κατάληψη, ως πρακτική για εμάς, είναι η επαναοικειοποίηση εγκαταλελειμμένων δημόσιων χώρων και η αξιοποίησή τους μέσω συλλογικών διαδικασιών: αλλάζουμε την υπόσταση του χώρου, του χαρίζουμε πολιτική ταυτότητα, του προσδίδουμε μια νέα κοινωνική χρησιμότητα, τον απελευθερώνουμε. Ο χώρος ανακατασκευάζεται, γίνεται λειτουργικός, ζωντανεύει. Περνάει από την εγκατάλειψη στην τοπική κοινωνία, η οποία καλείται να συμμετέχει σε αυτόν. Η λειτουργία ενός κατειλημμένου δημόσιου χώρου είναι μια έμπρακτη κριτική και άρνηση του πολιτισμού της ιδιοκτησίας, του εμπορεύματος, της ιδιώτευσης, της καβάτζας. Ένας τέτοιος χώρος μπορεί να χτιστεί και να διατηρηθεί μόνο με σχέσεις συντροφικότητας και αλληλεγγύης, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις. Μια κατάληψη, που επιλέγει να λειτουργεί ως ελεύθερος κοινωνικός και πολιτικός χώρος, δεν μπορεί παρά να επιδιώκει να είναι τόπος συνάντησης και συλλογικοποίησης, σημείο σύνδεσης των αγώνων, δομή κοινωνικής αλληλεγγύης, χώρος έκφρασης, επικοινωνίας, δράσης και δημιουργίας.

 

Η κατάληψη Apertus

Η κατάληψη Apertus, που ξεκίνησε τη λειτουργία της την Πρωτομαγιά του 2010, δίνοντας ζωή στο παρατημένο στη φθορά κτίριο που βρίσκεται στην οδό Καλυβίων 70, επέλεξε να ενεργεί μέσα από κοινωνικές, κινηματικές και ακηδεμόνευτες διαδικασίες.

Από τότε έως σήμερα, μέσω της ισότιμης συνδιαμόρφωσης αρχών και ιδεών, επιλέγουμε να δημιουργούμε ένα χώρο αντίστασης, πολιτικής ζύμωσης, πολιτιστικής αναφοράς, συγκρότησης παρεμβάσεων και δράσεων μέσα στην πόλη, συνεισφέροντας στο διαρκές κοινωνικό ρεύμα άρνησης των ιεραρχιών, των εκμεταλλευτικών και καταπιεστικών σχέσεων, του εθνικισμού, της πατριαρχίας, του ρατσισμού, του σεξισμού, των έμφυλων διακρίσεων.

 

 Η συνέλευση της κατάληψης

Το κυρίαρχο όργανο της κατάληψης είναι η εβδομαδιαία συνέλευση. Η συνέλευση είναι γενική και αποφασίζει για τα διαχειριστικά θέματα της κατάληψης και τις πολιτικές επιλογές της. Έχει ανοιχτό κοινωνικό χαρακτήρα και λειτουργεί μέσα από σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης, ειλικρίνειας, αλληλοσεβασμού και ευθύτητας. Στη συνέλευση δε χωράνε ιεραρχίες, κουμανταδόροι, αυθεντίες, «παλιοί», καθώς και λογικές ανάθεσης. Όλες οι αποφάσεις, λαμβάνονται ισότιμα, συλλογικά και αδιαμεσολάβητα με επίτευξη συναίνεσης μεταξύ των συμμετεχόντων, ενώ κάθε συμμετέχοντας αναλαμβάνει την προσωπική και πολιτική ευθύνη αυτών των αποφάσεων.

Η συνέλευση της κατάληψης, ως δυναμικό σύνολο, δεν έχει «ληγμένα» όλα τα θέματα. Τα περιεχόμενα του λόγου και της δράσης της, συζητιούνται, δοκιμάζονται, συνδιαμορφώνονται και αποφασίζονται σε αυτήν, ως συνέχεια αποφάσεων προηγούμενων συνελεύσεων. Ο πολιτικός λόγος και οι δράσεις της κατάληψης εξελίσσονται, ανάλογα με τις ιδέες που αναδύονται στην συνέλευση, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα της πολιτικής και κοινωνικής συγκυρίας, χωρίς ωστόσο να πραγματοποιούνται πολιτικά άλματα από την μία συνέλευση στην άλλη. Σε περίπτωση διαφορών θέσεων επιδιώκεται η σύνθεση της διαφορετικότητας και όχι απαραίτητα η ομοιογένεια.

Η συνέλευση, για εμάς, δεν είναι μόνο μια διαδικασία. Εκτός των άλλων, αποτελεί την αναζήτηση των κοινών αρνήσεων, για τη δημιουργία συντροφικών σχέσεων, όχι μονάχα στη βάση της ομοιότητας αλλά και της διαφοράς, στην προσπάθειά μας να οργανώσουμε την καθημερινότητά μας και τους αγώνες μας.

 

Πρωτοβουλίες μέσα από τη συνέλευση

Μέσα από την συνέλευση είναι ζητούμενο να δημιουργούνται θεματικές πρωτοβουλίες ή ομάδες εργασίας, με ανοιχτό πάντα χαρακτήρα. Επίσης στην κατάληψη μπορούν να βρουν στέγη (μόνιμα ή για ορισμένο κύκλο δράσης) εγχειρήματα, τα οποία μέσα από τη δράση και την αλληλεπίδρασή τους, εκτός των άλλων, εμπλουτίζουν τα πολιτικά σκεπτικά και ενισχύουν τις δραστηριότητες του χώρου. Οι πρωτοβουλίες, οι ομάδες και τα εγχειρήματα διατηρούν την αυτονομία τους, αλληλεπιδρούν με τη συνέλευση και κινούνται σύμφωνα με τις βασικές αρχές και θέσεις της κατάληψης. Με αυτόν το τρόπο οι πόρτες της κατάληψης παραμένουν ανοιχτές στη συμμετοχή ατόμων, δομών και συλλογικοτήτων.

 

Αυτοδιαχειριζόμενο καφενείο και εκδηλώσεις

Στην κατάληψη λειτουργεί προγραμματισμένο αυτοδιαχειριζόμενο καφενείο-μπαρ για να συναντιόμαστε μακριά από τις εμπορευματικές σχέσεις, τα life-style πρότυπα, την αποξένωση και τον αλλοτριωμένο τρόπο διασκέδασης των μαγαζιών.

Στα καφενεία, προωθείται η λογική της ελεύθερης συνεισφοράς, για αυτό υπάρχει κουτί ενίσχυσης για την οικονομική στήριξη της κατάληψης (συντήρηση και βελτίωση του χώρου, στήριξη αλληλέγγυων δράσεων και εκδηλώσεων κ.α.) καθώς και του Ταμείου Αλληλεγγύης της κατάληψης. Η ενημέρωση και ο έλεγχος των ταμείων γίνεται ανοιχτά στις εβδομαδιαίες συνελεύσεις. Στα καφενεία προγραμματίζονται συλλογικές κουζίνες, μουσικά αφιερώματα, μουσικοί αυτοσχεδιασμοί, συζητήσεις, προβολές, βιβλιοπαρουσιάσεις κ.α.. Το πρόγραμμα των καφενείων μπορεί να αλλάξει ή να τροποποιηθεί ανάλογα με τις εκδηλώσεις και τις δράσεις της κατάληψης.

Απέναντι στην κυρίαρχη εμπορευματική πρακτική, οι εκδηλώσεις που γίνονται στο χώρο (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, βιβλιοπαρουσιάσεις κ.α.) πραγματοποιούνται με ελεύθερη πρόσβαση («χωρίς είσοδο») και με ελεύθερη οικονομική συνεισφορά για όποια/ον θέλει να στηρίξει. Η κατάληψη επιλέγει να συνδιαλέγεται με αυτοοργανωμένα εγχειρήματα που αντιλαμβάνονται τον σκοπό των εκδηλώσεων και σέβονται τα χαρακτηριστικά του χώρου. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται με αντιεμπορευματικούς όρους για να αποφευχθεί η διαμεσολάβηση τους χρήματος αλλά και η γενικότερη αναπαραγωγή των εμπορευματικών σχέσεων. Παράλληλα, επιδιώκεται να δημιουργούνται σχέσεις με κάθε εγχείρημα που παρουσιάζει το έργο του στο χώρο, μακριά από εργαλειακές αντιλήψεις.

 

Ταμείο αλληλεγγύης της κατάληψης

Βρισκόμαστε στην πλευρά των αγωνιζόμενων, των καταπιεσμένων, των εκμεταλλευόμενων, των ανυπότακτων, της άγριας νεολαίας που αντιστέκεται. Απέναντι στην καταστολή του κράτους, προτάσσουμε τη συντροφικότητα, την κοινωνική αλληλεγγύη, τις σχέσεις αλληλοβοηθείας. Σε αυτήν την κατεύθυνση κινείται η επιλογή μας να δημιουργήσουμε στην κατάληψη Apertus (από τον Οκτώβριο του 2013) το Ταμείο αλληλεγγύης για την οικονομική στήριξη διωκόμενων για γεγονότα αντίστασης στο Αγρίνιο, καθώς επίσης και συντρόφων που έχουν υποστεί υλικές ζημιές από το φασιστικό παρακράτος. Ένα ταμείο, που παράλληλα με τις τοπικές υποθέσεις, στηρίζει διωκόμενους ή φυλακισμένους αγωνιστές από κάθε περιοχή του ελλαδικού χώρου. Το Ταμείο ενισχύεται τακτικά από το αυτοδιαχειριζόμενο καφενείο-μπαρ της κατάληψης, από εισφορές και από εκδηλώσεις/συναυλίες που γίνονται στο χώρο.

 

Δανειστική βιβλιοθήκη και κινηματικό αρχείο

Στο πλαίσιο των δομών και δραστηριοτήτων που αναπτύσσουμε στην κατάληψη, συμπεριλήφθηκε η δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης και κινηματικού αρχείου (τη γενική ευθύνη των οποίων έχει η ομάδα βιβλιοθήκης της κατάληψης) για την προώθηση της ελευθεριακής κουλτούρας και της αναρχικής-αντιεξουσιαστικής αντίληψης στην κατεύθυνση της κοινωνικής απελευθέρωσης από τα δεσμά του καπιταλισμού. Η βιβλιοθήκη, λειτουργεί δανειστικά για την προσωπική επιμόρφωση του καθενός. Παράλληλα, μαζί με το αρχείο (το οποίο είναι προσβάσιμο για όλους), επιδιώκει να λειτουργεί ως πηγή πληροφοριών και γνώσης για τον ευρύτερο κινηματικό και αγωνιστικό χώρο της πόλης, καθώς και σαν κινητήριος μοχλός για τη δημιουργία διαδικασιών και δομών αυτομόρφωσης. Να σημειώσουμε πως το αρχείο έχει μια ιστορική βαρύτητα, μιας και περιλαμβάνει αναρχικές, αντιεξουσιαστικές και ελευθεριακές εκδόσεις (εφημερίδες, περιοδικά, μπροσούρες κ.α.) από την δεκαετία του ‘80 έως και σήμερα. Επίσης, λειτούργει κινηματικό βιβλιοπωλείο που διαθέτει έντυπα και βιβλία εκδοτικών εγχειρημάτων τα έσοδα των οποίων καλύπτουν τις ανάγκες για τη συνέχιση των εκδόσεων ή/και στοχεύουν στη στήριξη ταμείων αλληλεγγύης.

 

Συλλογική κουζίνα-Παροδοσιακός ξυλόφουρνος

Τον Μάρτη του 2017 πραγματοποιήθηκε στην κατάληψη εισαγωγικό εργαστήριο για την φυσική δόμηση, με ελεύθερη συμμετοχή. Στο εργαστήριο αυτό, όπου διήρκησε περίπου μια εβδομάδα, κατασκευάστηκε υπαίθρια κουζίνα με ξυλόφουρνο, rocket stove και παγκάκι με σκέπαστρο. Οι τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν ήταν: στοιβαχτός πηλός (cob), τσατμάς, πλιθιά, γεώσακοι. Το έργο ολοκληρώθηκε μέσα από συλλογικές διαδικασίες με ισότιμη συμμετοχή στη λογική του μοιράσματος ιδεών, γνώσεων και τεχνικών. Έκτοτε, με τον ξυλόφουρνο οι πρωτοβουλίες για συλλογική κουζίνα ενισχύθηκαν. Οι συλλογικές κουζίνες πραγματοποιούνται είτε αυτόνομά είτε συνοδεύοντας τις εκδηλώσεις της κατάληψης. Έτσι συναντιόμαστε, προμηθευόμαστε υλικά, ψήνουμε, μαγειρεύουμε και απολαμβάνουμε το φαγητό όλοι μαζί, συμμετέχοντας ο καθένας με τον τρόπο του και με τις δυνατότητές του. Με το κουτί οικονομικής ενίσχυσης συμβάλουμε ελεύθερα στα έξοδα την κουζίνας και στη βιωσιμότητα του εγχειρήματος. Στην συλλογική κουζίνα δεν καλύπτεται μόνο η ανάγκη μας για τροφή αλλά και για συντροφικότητα.

 

Σχέσεις με άλλα αυτοοργανωμένα εγχειρήματα & κοινωνικά αντιστεκόμενα κομμάτια

Η κατάληψη, αποτελεί κομμάτι ενός ευρύτερου κινήματος αντίστασης και αλληλεγγύης. Έτσι δεν είναι μόνη της και ξεκομμένη από τους υπόλοιπους αυτοοργανωμένους κοινωνικούς χώρους. Στηρίζει και στέκεται αλληλέγγυα σε αυτούς, όπως και σε κάθε αυτοοργανωμένο συλλογικό εγχείρημα. Παράλληλα, θεωρώντας αναγκαιότητα την πολιτική αλληλεπίδραση με άλλα εγχειρήματα ή άλλα κοινωνικά αντιστεκόμενα κομμάτια, αναζητά τη σύνδεση μαζί τους. Μια σύνδεση που στοχεύει στην ενίσχυση των πολιτικών διαδικασιών, στο χτίσιμο σχέσεων αμοιβαίας εμπιστοσύνης, αλληλοσεβασμού και συντροφικότητας, στο δυνάμωμα των κοινωνικών –ταξικών αγώνων.

 

Αδιαμεσολάβητη δράση-Σχέσεις με κόμματα, Μ.Μ.Ε. και Μ.Κ.Ο.

Η αδιαμεσολάβητη δράση, αποτελεί πρωτεύουσα πολιτική επιλογή της κατάληψης για αυτό μένουμε μακριά από κόμματα, Μ.Μ.Ε. και Μη-Κυβερνητικές Οργανώσεις (Μ.Κ.Ο.). Θεωρώντας, πως δημόσιος είναι ο χώρος στον οποίο η κοινωνία λαμβάνει αποφάσεις, επιλέγουμε την συμμετοχή σε εγχειρήματα που αρνούνται τη λογική του κέρδους και την διαμεσολάβηση από κρατικές δομές.

Τα κόμματα λειτουργούν ρεφορμιστικά μέσω ενός γραφειοκρατικού τύπου οργάνωσης, δραστηριοποιούνται μέσα στα στενά όρια της αστικής νομιμότητας, αποβλέπουν στην ικανοποίηση των κομματικών-πολιτικών τους συμφερόντων, εξαργυρώνουν με ψήφους τους εκάστοτε αγώνες τους, συκοφαντούν και λοιδορούν  κάθε ακηδεμόνευτο αγώνα που δεν χωράει στην κομματική τους ατζέντα, ενώ το όραμα τους είναι  κατάληψη της κεντρικής εξουσίας. Έτσι, δεν συμμετέχουμε σε καμία κομματική δομή, δεν συνεργαζόμαστε με καμία κομματική ηγεσία, αποκαλύπτουμε την διάθεση ψηφοθηρικής εκμετάλλευσης των αγώνων από τα κόμματα, προωθούμε την αυτοοργάνωση και την ισοτιμία στην λήψη αποφάσεων, ενάντια στις ιεραρχημένες σχέσεις, τους ρόλους, την αντιπροσώπευση και κάθε μορφή διαμεσολάβησης.

Τα Μ.Μ.Ε. ως κυρίαρχο όργανο προπαγάνδας του κράτους συντελούν καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση της κοινής γνώμης, ενώ έχουν οργανική σχέση με τα οικονομικά συμφέροντα του κεφαλαίου. Διαχρονικός είναι ο ρόλος τους απέναντι στους ακηδεμόνευτους αγώνες, τους οποίους σπεύδουν να συκοφαντήσουν και να στιγματίσουν ως «απειλή για το κοινωνικό σύνολο». Παράλληλα, ενισχύουν το Θέαμα ως κοινωνική σχέση, δημιουργώντας το ψευδές αίσθημα της κοινότητας (έθνος, πατρίδα, οικογένεια, καταναλωτικά πρότυπα κ.α.) συγκαλύπτοντας την ανισότητα, την εκμετάλλευση και τον αποκλεισμό, ενώ ταυτόχρονα θέλουν να διαχωρίζουν τους ανθρώπους, τσακίζοντας κάθε έννοια του συλλογικού, προωθώντας μια ατομοκεντρική θεώρηση. Αρνούμαστε, λοιπόν, κάθε σχέση με τα Μ.Μ.Ε., ενισχύουμε τις αυτοοργανωμένες δομές αντιπληροφόρησης και υποστηρίζουμε την δημιουργία νέων.

Οι καταλήψεις δε μπορεί να αποτελούν τόπο και τρόπο για την επέκταση μηχανισμών ενσωμάτωσης,  αφομοίωσης και εφησυχασμού, όπως αυτών των Μ.Κ.Ο. Οι Μ.Κ.Ο. χρηματοδοτούνται κυρίως από το κράτος και οργανισμούς που ελέγχονται από το κεφάλαιο, γεγονός που κάνει ξεκάθαρο πως οι δραστηριότητες τους κατευθύνονται από τα συμφέροντα των χρηματοδοτών τους. Παράλληλα, δημιουργούν τη ψευδαίσθηση στον κόσμο που συμμετέχει σε αυτές ότι επιτελούν το κοινωνικό έργο που τους αναλογεί, αποσβένοντας κοινωνικές αντιστάσεις. Η αποδοχή από την πλευρά των Μ.Κ.Ο. της στρατιωτικής διαχείρισης των μεταναστών (κέντρα κράτησης-στρατόπεδα συγκέντρωσης) και η πολιτική νομιμοποίησή της μέσω μιας ρητορικής των «ίσων αποστάσεων», δείχνει πως η δράση τους δεν είναι μόνο «φιλανθρωπική» αλλά συνεισφέρει στην γενικότερη αναδιάρθρωση των κοινωνικών σχέσεων, διαιωνίζοντας τις συνθήκες καταπίεσης και εκμετάλλευσης. Απέναντι στην «αμεροληψία» των Μ.Κ.Ο. προβάλλουμε τους αδιαμεσολάβητους αγώνες ντόπιων και μεταναστών, την αλληλοβοήθεια των «από τα κάτω», τις σχέσεις και της δομές αλληλεγγύης.

 

Για την καταστολή

Οι καταλήψεις και οι αυτοοργανωμένοι κοινωνικοί χώροι που επιδιώκουν να αποτελέσουν ρωγμή στον κορμό της κοινωνικής συναίνεσης, δεν έπαψαν να βρίσκονται στο στόχαστρο της καταστολής, αντιμετωπίζοντας ένα ποικιλόμορφο φάσμα κρατικών και παρακρατικών επιθέσεων που αποσκοπούν στην αποπολιτικοποίηση, την συκοφάντηση, την τρομοκράτηση, την περιθωριοποίηση και την καταστροφή τους. Κάτι το οποίο αποτελεί, πλέον, μέρος του κεντρικού πολιτικού σχεδιασμού του κράτους ακολουθώντας πιστά το αντί-εξεγερτικό σχέδιο που υιοθετήθηκε μετά την εξέγερση του Δεκέμβρη του 2008.

Η υπεράσπιση όλων των καταλήψεων, δεν μπορεί παρά να είναι κομμάτι του αγώνα για αυτοκαθορισμό και αυτοδιάθεση. Αφορά όλους τους αυτοοργανωμένους κοινωνικούς χώρους, γιατί όταν απειλείται ένας, απειλούνται και όλοι οι υπόλοιποι. Αφορά κάθε αγωνιζόμενο κομμάτι, που νοιώθει τα δεσμά του όλο και πολύ να το πνίγουν. Αφόρα κάθε ανυπότακτο άνθρωπο που δεν δέχεται τα δεσμά της καθημερινότητας, που αρνείται να φιμωθεί και προσπαθεί να σπάσει την παγερή σιωπή της απάθειας.

Ως κατάληψη Αpertus, ένας χώρος που στο παρελθόν έχει δεχθεί παρακρατικές φασιστικές επιθέσεις, σε μια πόλη με δεκάδες διώξεις αναρχικών, αντιεξουσιαστών και αντιφασιστών, δεν θα μπορούσαμε παρά να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας και να στηρίξουμε τις καταλήψεις, τους αυτοοργανωμένους χώρους και τους αγώνες που δέχονται την καταστολή του κράτους, του παρακράτους και κάθε λογής τραμπούκου.

 

Τι προτάσσουμε

Παλεύουμε ενάντια στο κράτος, το κεφάλαιο και την πατριαρχία, στον κρατικό έλεγχο και την καπιταλιστική πειθάρχηση. Ενάντια στην καταπίεση, την εκμετάλλευση και τον αποκλεισμό. Στεκόμαστε εχθρικά απέναντι σε κάθε τι που αναπαράγει ιεραρχικές και εξουσιαστικές σχέσεις, διακρίσεις και ανισότητες. 

Στήνουμε οδοφράγματα απέναντι στην κρατική καταστολή και στις μεθόδους απόσπασης κοινωνικής συναίνεσης, ενώνοντας τη φωνή μας με όσους και όσες κατεβαίνουν στο δρόμο και αγωνίζονται, μαζί με την ανυπότακτη και την άγρια νεολαία που αντιστέκεται.

Αντιστεκόμαστε στον φασισμό, τον ρατσισμό, τις έμφυλες διακρίσεις, τον σεξισμό και την ομοφοβία. Αντιδρούμε στο σύγχρονο ολοκληρωτικό καθεστώς με τα σχολικά κελιά, τα σωφρονιστικά ιδρύματα, τους στρατώνες, τα κέντρα κράτησης-στρατόπεδα συγκέντρωσης μεταναστών, τα εργασιακά κάτεργα, τις φυλακές υψίστης ασφαλείας, τα ψυχιατρεία. Εναντιωνόμαστε στον αποκλεισμό και τη διαπόμπευση στιγματισμένων και αδύναμων κοινωνικών ομάδων (μεταναστών, Ρομά, ΛΟΑΤΚΙ+, τοξικοεξαρτημένων, ΑμεΑ κ.α.).

Στεκόμαστε αλληλέγγυες/οι στους αγώνες των μεταναστών/-τριών και απαιτούμε ελεύθερη μετακίνηση για όλους και για όλες. Στηρίζουμε διωκόμενους και φυλακισμένους αγωνιστές, αντιστεκόμαστε στην αναδιάρθρωση-αυστηροποίηση-ιδιωτικοποίηση των φυλακών, ανοίγοντας το δρόμο για το ολοκληρωτικό γκρέμισμά τους. Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους αγώνες των κρατουμένων για τα δικαιώματά τους, την αξιοπρέπεια και την ελευθερία τους, ενώ επιδιώκουμε την διασύνδεση των αγώνων εντός και εκτός των τειχών. Σαμποτάρουμε τη δολοφονική μηχανή του στρατού, καταδεικνύουμε την αποκτήνωση της υποχρεωτικής στρατιωτικής θητείας, εναντιωνόμαστε στον εθνικισμό και σε κάθε μορφή μιλιταρισμού, είμαστε δίπλα στους ολικούς αρνητές στράτευσης. Ενισχύουμε τους αγώνες ατόμων διαφόρων σεξουαλικών προσανατολισμών και ταυτοτήτων φύλου (ΛΟΑΤΚΙ+) για ορατότητα, ασφάλεια και  απελευθέρωση από τα καλούπια της κυρίαρχης κανονικότητας. Στηρίζουμε τους αγώνες των μαθητών, των φοιτητών και των καθηγητών ενάντια στην εκπαιδευτική αναδιάρθρωση.

Διεκδικούμε ελεύθερη πρόσβαση στα κοινωνικά αγαθά (υγεία, τροφή, νερό, ρεύμα, εκπαίδευση, μετακινήσεις κ.α.). Συμμετέχοντας στους τοπικούς κοινωνικούς αγώνες, αντιστεκόμαστε στις περιφράξεις και την ερήμωση των δημόσιων χώρων (π.χ. Δημοτικό Πάρκο Αγρινίου), καθώς και στα αναπτυξιακά σχέδια του κεφαλαίου για «αξιοποίηση»-λεηλασία της φύσης. Παράλληλα θεωρούμε σημαντικά τα ζητήματα του σεβασμού και της αξίας κάθε έμβιου όντος καθώς και της βιωσιμότητας των βιοτόπων του πλανήτη. Δεν μπορεί να υπάρξει αρμονική συμβίωση ανθρώπων, ζώων, φύσης μέσα στο πεδίο της καπιταλιστικής ανάπτυξης που μετατρέπει, όλο και πιο εντατικά, τον πλανήτη σε ένα απέραντο εργοστάσιο.

Εναντιωνόμαστε στον «νέο θαυμαστό κόσμο», όπου οι τεχνοεπίστημες και οι έξυπνες συσκευές -κατευθυνόμενες από το κεφάλαιο- ρυθμίζουν τις κοινωνικές σχέσεις, μεσολαβούν σε κάθε μορφή επικοινωνίας, αλλοτριώνουν τη ζωή μας, λειτουργούν ως μέσο ελέγχου και πειθάρχησης αλλά και ως μέσο αποκοπής από τον φυσικό περιβάλλον.

Προτάσσουμε την παγκόσμια κοινωνική και ταξική αλληλεγγύη, τη σύνδεση των αγώνων εντός και εκτός συνόρων. Την αδελφοποίηση του κόσμου της εργασίας, των εκατομμύρια ανέργων-θυμάτων της καπιταλιστικής κρίσης, των μεταναστών, των αποκλεισμένων, των κολασμένων όπου γης και των σύγχρονων σκλάβων του λεγόμενου «Τρίτου Κόσμου», συνθέτοντας την παγκόσμια φύση του επαναστατικού προτάγματος.

Αγωνιζόμαστε «από τα κάτω» ενάντια στον φόβο, την εξατομίκευση και τη μοναξιά για μια ζωή με αξιοπρέπεια, επιδιώκοντας κάθε επιμέρους αγώνας να φέρει το μήνυμα της ατομικής και κοινωνικής απελευθέρωσης. Δημιουργούμε -εδώ και τώρα- σχέσεις αλληλεγγύης και αγώνα ανοίγοντας τον δρόμο για μια αταξική κοινωνία ελευθερίας, ισότητας, αλληλοβοήθειας και κοινοκτημοσύνης. Ραντεβού στον δρόμο, στους χώρους αγώνα, στις κοινότητες αντίστασης και αλληλεγγύης.

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ – ΑΥΤΟΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ

Για έναν κόσμο χωρίς κράτη, σύνορα, θρησκείες, πατρίδες, καταπίεση, εκμετάλλευση.

 

Κατάληψη Apertus

Ελεύθερος κοινωνικός χώρος στο Αγρίνιο

Καλυβίων 70 (περιοχή Δικαστηρίων)

apertus@espiv.net

Επίσης μπορείτε να διαβάσετε:

-το πρώτο κείμενο της κατάληψης (Πρωτομαγιά 2010),

-την μπροσούρα/παρουσίαση της κατάληψης με τίτλο “Οι καταλήψεις ως απελευθερωτικά εγχειρήματα μέσα στην πόλη”, που εκδόθηκε με αφορμή τα πρώτα γενέθλια της κατάληψης τον Ιούνιο του 2011.